Що вміє журналіст із того, що не вміє PR-ник?

Кар’єрні міграції журналістів у PR майже синхронно розхвилювали Артура Оруджалієва і Лену Шкарпову. На фоні того, що відбувається на ринку праці останні 8 місяців, тема заслуговує особливої уваги, хоча своєї актуальності ніколи й не втрачала.

Справді, традиційно багато PR-ників “походять” із журналістики. Насамперед ідеться про прес-секретарів, тобто про людей, головна функція яких – взаємодія зі ЗМІ. Є приклади того, як журналісти переходять відразу на керівну посаду в PR-відділ компанії. Рідше журналісти ідуть в агентства.

Я намагалася подивитися на те, які навички необхідні журналістові друкованого чи онлайн-видання (про ТБ і радіо, як і про фотожурналістику, зараз не говоримо). І ось яка картинка в мене вийшла:

 PR_Journalism_Skills

Виходить, у той час як журналістові треба набути нових навичок і знань, щоб зайнятися PR, PR-никові не потрібно вчитися нічому новому, щоби стати журналістом.

Звичайно, картинка показує реальність лише у деякому наближенні. Але я не змогла придумати жодної навички, потрібної журналістові і не потрібної PR-нику. Колеги, я щось пропустила?

Advertisements
Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

9 Responses to Що вміє журналіст із того, що не вміє PR-ник?

  1. Березецкая коментує:

    Журналисту необходимо умение кожей чувствовать, что будет интересно его читателю. А пиарщику надо сделать интересным имеющееся, это очень разные, на мой взгляд, навыки.

  2. Ваховский Даниил коментує:

    Я думаю, що це "Неупередженість". І саме не як якість, а як напрацьована журналістська навичка.Піарник може бути об’єктивним, але він завжди упереджений, заангажований організацією на яку працює. Журналіст має бути об’єктивним і неупередженим у кожній своїй історії. І це навичка, від якої піарник, що приходить з журналістики має позбавлятися. У мене є колеги, що досі не змогли. Їм важко через це, бо вони завжди знаходяться у дилемі – чи бути неупередженим, чи захищати клієнта.

  3. Yaryna коментує:

    Даниїле, Аню, дякую за коментарі!Даниїле, я згодна, але тільки частково. Поганий той піарник, який не вміє подивитися на свою компанію оком журналіста. Пам’ятаєте нашу дискусію про неупередженість і любов до продукту компанії на Profeo? На мою думку, піарник має бути лояльним назовні і неупередженим всередині компанії. Інакше він не зможе бути "совістю компанії."Аню, з Тобою погоджуюся теж частково. Недавно на одній зустрічі Андрій Куликов говорив, що журналіст повинен знайти story в будь-якій події, навіть у "собака вкусила людину". Піарник робить те саме.

  4. Anna коментує:

    Вважаю дуже хибним уявлення, що журналіст може стати хорошим піарником автоматично і апріорі. Як людина, яка прийшла в PR з журналістики, можу сказати, що по-суті, мусіла самотужки отримувати другу освіту "на ходу". Вміння писати гарні тексти і розуміння роботи репортера, звичайно, допомагало, але абсолютно не звільняло від необхідності знати купу всього іншого, що потрібно в цій професії. Розробка стратегії і меседжів, проведення досліджень (як всередині компанії, так і назовні), організація і проведення крупних подій, внутрішні комунікацій, PR перших осіб, зв"язки з інвесторами і з урядовими структурами – це лише частина того, про що зеленого поняття не мала, працючи журналістом. Самоосвітою доводиться займатися постійно і тим не меше, постійно відчуваю деякі прогалини в цій освіті порівняно з колегами, які кілька років вивчали комунікації в американському університеті. Проблема в тому, що "новачки" в професії, які прийшли з журналістики, поняття, схоже, не мають, що це ціла наука, що про це написано купа підручників і наукових праць, що цьому реально вчаться роками в університетах…Пригадую висловлену Тобою, Ярино, думку десь наприкінці минулого року, що нас очікує падіння стандартів в PR через наплив журналістів, які прийдуть в галузь через скорочення в ЗМІ. Здається, Ти мала рацію. І проблема не тільки в тому, що новачки не бажають вчитися. Вони, схоже, не бачать в цьому сенсу, оскільки більшість з них стверджує, що вони тут тимчасово, а душею залишаються в журналістиці. Тобто це можливість перечекати складні часи, а не свідомий вибір.

  5. Yaryna коментує:

    Ганнусю, дякую за такий змістовний коментар! Виходить, що журналістові складно стати піарником, а піарнику легко стати журналістом, але юагато журналістів іде в PR, але піарники не особливо рвуться в журналістику – хоча в комунікаційному food chain піарники знаходяться нижче за журналістів 🙂 Парадокс!

    • Сергей коментує:

      Вовсе не парадокс: если учесть, что пиарщик вынужден все время лгать и скрывать от общества информацию, то и место его – намного ниже в списке уважения к профессии.

  6. Yaryna коментує:

    Вікторе, Ваші коментарі говорять самі за себе, я відповідати Вам не буду. Проте в інтересах чесності і відкритості, я тут заявлю, що Ви вже тиждень шлете мені дивні повідомлення з негативними натяками в адресу мого керівництва, і боїтеся назвати речі своїми іменами. Якось непослідовно, Вам не здається?

  7. Вероніка коментує:

    Доброго дня. Не змогла утриматися від цікавої дискусії. Я 10 років пропрацювала в журналістиці на різних позиціях і вже 4 роки працюю у сфері PR на стороні агентства. Ярина вказала перелік навиків, властивих зрілому фахівцеві – професіоналові PR. У графу навиків журналіста я б додала той же таймінг-план (розробка сітки, планування номеру, властиве головним редакторам і редакторам відділів), знання основ верстки, дизайну, поліграфії і навіть фотографії, знання основ ПР і реклами (особливо для головних редакторів). Все це знадобиться журналістові в його кар’єрному зростанні. Крім того, на мій погляд, специфіка роботи над текстом в ПР фахівців і журналістів різна. Журналісти, якщо хороші, повинні знати жанри, розуміти відмінності і вміти вільно володіти кожним з них. А спільного дійсно багато, оскільки і ті і другі мають справу з громадською думкою і мають можливість впливати на її формування. Правда і те, що багато журналістів, філологів та інших суміжників починають займатися ПР у повній упевненості, що володіють необхідними знаннями. Не рідко трапляються люди, які заявляють, що зв’язки із громадськістю це щось ефемерне, що не має точного визначення і критеріїв оцінки результату, а тому успішність тут залежить від ораторського мистецтва – уміння переконувати замовника на всіх етапах – від початку співпраці до презентації результатів. На жаль, є і такі….

  8. Сергей коментує:

    Ярина, Вы просто не в курсе того, что ДЕЙСТВИТЕЛЬНО отличает журналиста от пиарщика: журналист ищет – прошу прощения за пафосность – правду, а пиарщик во что бы то ни стало старается ее скрыть.
    Отсюда и Ваши “невинные глаза” в виде знаков вопроса в области компетенции журналиста. Потому что там – кроме много еще чего, вам неизвестного – нужно в начале списка поставить: умение добиться информации, которую всеми силами скрывает пиарщик.
    А это же – очень некомфортно для гордого самопозиционирования пиарщика как представителя высшей расы 🙂
    Ваш вывод о том, что , “у той час як журналістові треба набути нових навичок і знань, щоб зайнятися PR, PR-никові не потрібно вчитися нічому новому, щоби стати журналістом” не только оскорбителен для журналиста, которого Вы выставляете неким “недопиарщиком”, не доучившимся и не достойного работать в пиаре, но лжив по сути.
    Правильным будет вот такой текст: “Чтобы стать журналистом, пиарщику надо разучиться лгать и утаивать информацию. Чтобы стать пиарщиком, журналист должен научиться лгать и утаивать информацию”
    А как известно и из мировой литературы, и из нашего собственного жизненного опыта, начать врать легко… Вот остановиться – практически невозможно.

    Поэтому журналист может стать пиарщиком (естественно, научившись всему, что требуется в почтенном списке госпожи Ключковской + умение врать и скрывать информацию). А вот наоборот – практически невозможно. По причинам психологическим.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s