Інфо-шопери. Нове покоління покупців не довіряє рекламі та продавцям, отримує інформацію з Інтернету та від друзів

Wall Street Journal пише про дуже цікаве дослідження про нове покоління покупців – інфо-шопперів. Вони мають вищу освіту, працюють в офісах, і для них Інтернет перетворився на гібрид величезної супер-інформативної вітрини і мега-поінформованого, об’єктивного продавця. Вони не купують, не проконсультувавшись із цим віртуальним порадником. Особливо яскраво ця тенденція проявилася, кажуть дослідники, в час активного передсвяткового шопінгу, і покупці були готові потратити більше часу, аби не потратити жодного зайвого долара.

Якщо цікаво, можна ознайомитися з результатами дослідження у повному обсязі, але для мене найсимптоматичнішими є кілька основних висновків:

 

Загалом, що із наведеного нижче ви робите НАЙЧАСТІШЕ, щоб зібрати інформацію, необхідну для прийняття рішення про покупку? Відсотки
Читаю огляди продукту чи послуги 46
Читаю споживчі рейтинги 24
Прошу про пораду друзів чи родичів 16
Нічого – покладаюся на власну інтуїцію і рідко звертаюся до зовнішніх джерел інформації 8
Покладаюся на рекомендацію продавців чи працівників 3
Не знаю 2

 

Приймаючи рішення про покупку споживчих товарів, яким із наведених нижче джерел ви довіряєте більше? Відсотки
Інформація, яку я самостійно отримую з Інтернету, газет, журналів, або від друзів і родичів 92
Поради продавців і консультантів у магазинах 5
Не знаю 3

 

Яке із наведених тверджень найкращим чином описує ваше ставлення до телевізійної реклами споживчих товарів? Відсотки
ТБ-реклама споживчих товарів не надає мені достатної інформації, потрібної мені для прийняття рішення про покупку, тому, загалом, мені потрібно доповнювати її інформацією з інших джерел 78
ТБ-реклама споживчих товарів надає мені достатньо інформації, потрібної мені для прийняття рішення про покупку, тому, загалом, мені не потрібно доповнювати її інформацією з інших джерел 17
Не знаю 5

 

Яке із наведених тверджень найкращим чином описує ваше ставлення до мейстрім-медіа (новин, які ви отримуєте з ТБ, основних газет і журналів та радіо)? Відсотки
Мейнстрім-новини не надають мені достатньої інформації, потрібної мені для прийняття рішення про покупку, тому, загалом, мені потрібно доповнювати її інформацією з інших джерел 66
Мейнстрім-новини надають мені достатньо інформації, потрібної мені для прийняття рішення про покупку, тому, загалом, мені не потрібно доповнювати її інформацією з інших джерел 28
Не знаю 5

(всі таблиці – звідси)

Більше того, четвертина респондентів тратить на пошук такої інформації від 30 хвилин до години на тиждень, ще 15% – від години до двох, ще 13% – від двох до трьох годин.

Sapienti sat.

Ви скажете – це американці, до наших реалій це не має відношення. І, можливо, якби таке дослідження провели в Україні, цифри були б нижчими. Проте тенденція зрозуміла. В ситуації, коли гроші вперше за довгий час стають дефіцитом, кожна покупка повинна  бути умотивована і обгрунтована. І покупці шукають об’єктивну інформацію, яку отримують із різних джерел. Найавторитетніші джерела – ті, яким вони довіряють: родичі-друзі, відгуки користувачів, блоги та ЗМІ. Найменше довіряють тій інформації, яка "спускається" на них: "pull" безсумнівно виграє у "push". Це перегукується з висновками Edelman Trust Barometer, за результатами якого лише 20% респондентів довіряють корпоративній та продуктовій рекламі, і більш як 50% найбільше довіряють експертам і таким самим людям, як вони.

Що це все означає на практиці? Ось що про це думає Марк Пенн, автор статті у WSJ і СЕО PR-гіганта Burson Marsteller:

"Інформаційний шопінг також означає, що виробники повинні повернутися до генерування більшого обсягу інформації про свої продукти, навіть несерйозних підбірок фактів, які запам’ятовуються, навіть якщо не приносять користі. Timex продав багато годинників, показавши, що годинники все ще ідуть після того, як їх кинули у пральну машину. Щоб привернути увагу інформаційно підкованого покупця, виробникам варто почати тягати свої продукти на вершину Евересту, викидати їх із вікон, кидати їх в окріп – і показувати, як вони справляються. У світі, спрямованому на пошук інформації, факти знову можуть стати прекрасною точкою диференціації".

Не впевнена, що на 100% згодна з цією позицією – швиряння головки сиру з Джомолунгми навряд чи допоможе у прийнятті купівельного рішення. Але з рештою висновків автора я схильна погодитися:

  • виросте важливість інформаційних агрегаторів (привіт Юрію Аксьонову!)
  • компаніям варто привідкривати для споживачів свої "таємниці", залучаючи їх ближче, роблячи їх частиною процесу
  • компаніям також варто переглянути свої затрати на просування і переглянути співвідношення витрат на пряму рекламу і на створення нових моделей комунікації зі споживачами

А що з цього приводу думаєте ви? Чи дійсно змінюється підхід споживача до отримання інформації? Чи дійсно ми купуватимемо молоко так, як сьогодні купуємо плазмові телевізори і обираємо депозитну програму?  І чи готові українські компанії переформативувати своє спілкування з ринком?

Advertisements
Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

2 Responses to Інфо-шопери. Нове покоління покупців не довіряє рекламі та продавцям, отримує інформацію з Інтернету та від друзів

  1. Tetyana коментує:

    Ярино! Дуже цікавий пост! Ти випередила мої думки з приводу того, що мова про американців. І все ж таки те, про що ти кажеш матиме особливу актуальніть за умови широкого використання інтернету. Поки що ці показники незначні. Не кажу про те, що треба ігнорувати тенденції, просто ще знадобиться чимало часу доки ми наблизимося до цифр наведених у дослідженні. Підхід до отримання інфомації змінюється, проте це переважно стосується продукції, що купується на певний строк і коштує недешево, наприклад різні технології… лептопи, комп’ютери, телефони… точно це стосується туристичних компаній. А от про масовий продукт типу мила непевна.

  2. Yaryna коментує:

    Таню, не треба дивитися на цифри проникнення Інтернету в цілому – треба дивитися на те, що платоспроможна аудиторія (середній клас і вище у містах) вже сьогодні там. Згодна, що мило – приклад продукту, який навряд чи буде "досліджуватися" перед покупкою, але. якщо людина побачить рекламу про "чудотворне мило, яке розгладжує зморшки" чи щось подібне, то, думаю, перш ніж пробувати, людина перевірятиме цю інформацію в Інтернеті. Адже це нічого не коштує.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

w

З’єднання з %s