Том Форемскі: Сьогодні кожна компанія – це медіа-компанія

Ці дні я проводжу у містечку Бельв’ю біля Сіеттла на всесвітній конференції PR-ників Microsoft. Сьогоднішній перший день потішив кількома дуже цікавими виступами дуже цікавих людей, враженнями від яких хотілося б поділитися.
 
Почну з Тома Форемскі – його ім’я знайоме кожному піарнику, який цікавиться соціальними медіа і роботою з блогерами (принаймні, повинно бути). Том – перший журналіст мейнстрім-видання – та ще й якого! Financial Times! – який став блогером "на повний робочий день". Його Silicon Valley Watcher – один із найпопулярніших блогів про хай-тек-індустрію у США. Але піарникам Том запам’ятався насамперед своєю філіпікою "Умри, прес-релізе, умри, умри, умри". У ньому Том сказав піарникам: припиніть слати мені шаблонні тексти, краще надішліть перелік посилань на корисні ресурси, подкасти, відео, блоги і т. д., і мені буде простіше сконструювати статтю. Так народилася ідея SMNR, який Том воліє називати просто "медіа-релізом".
 
Сьогодні Том запропонував піарникам Microsoft кілька цікавих тез, якими кортить поділитися.
 
Конспект для PR-ників
 
1. Сьогодні кожна компанія – це медіа-компанія. Адже кожна компанія публікує інформацію: для своїх клієнтів, інвесторів, працівників…
 
2. Поява і популярність нових медіа означає, що піарникам доведеться працювати більше: стало важче контролювати свої повідомлення, виникла необхідність застосовувати все більше інструментів для їх донесення.
 
3. Фактори, які "підривають" традиційні медіа, підривають і PR. "Пряма комунікація" – це ілюзія. Коли люди читають прес-реліз компанії, підхоплений агрегаторами новин, вони довіряють йому значно менше, ніж статті у New York Times. Авторитетний "гейткіпер", рекомендація третьої сторони – все це залишається квінтесенцією PR (вітання Сергієві Біденку, з яким ми недавно дискутували якраз на цю тему). Суспільство все одно потребує традиційних медіа.
 
4. Саме тому компанії не повинні сильно скорочувати свої витрати на рекламу у традиційних, зокрема – друкованих ЗМІ. Адже їм потрібні авторитетні незалежні майданчики для їх повідомлень. А самою онлайн-рекламою видання не прогодуєш. Тому сьогодні компанії рубають гілку, на якій сидять. Треба дивитися далі вперед.
 
5. Я запитувала Тома про його експеримент, коли він оголосив піарникам, що не читатиме прес-релізів і пітчів в електронній поштовій скриньці: пропонувати ідеї для статей Томові можна було тільки у Facebook. Він сказав, що Facebook далі залишається його "улюбленим" способом отримувати пітчі, тому що там він бачить контекст: хто ця людина, як вийшла на нього, кого ще знає, чим цікавиться і т. д. А ще він любить Gmail і Hotmail, незважаючи на те, що йому приходить кілька сотень пітчів щодня.
 
 
Конспект для блогерів
 
1. Том ніколи не носив костюмів. Доки не став блогером. Тепер він носить костюм, бо багато людей не сприймало його заняття як роботу.
 
2. Том працює з 10-ї до 4-ї. Тобто з 10-ї ранку до 4-ї ранку.
 
3. На блозі Тома немає реклами. За що він живе? Зі спонсорства! Наприклад, одним із його спонсорів є Intel. Том стверджує, що спонсорство не впливає на те, як він висвітлює компанію чи навіть на те, чи висвітлює він її взагалі. Перевага такої моделі монетизації для Тома у тому, що він може писати про те, що вважає дійсно цікавим і важливим, а не "наганяти" кількість переглядів сторінки дешевими сенсаціями.
 
4. Коли Том перестав писати для FT і почав писати для свого блогу, змінилося не так багато, як здається. Його стандарти і підходи не змінилися, він і далі цікавиться тими самими речами, пише про ті самі речі і навіть спілкується з піарниками з тою самою інтенсивністю. Головні правила гри залишилися незмінними. "Етика – це не плащ, який можна одягти чи скинути," – говорить Том.
 
Про решту цікавих спікерів напишу протягом наступних днів. А поки що буду рада обмінятися думками з приводу Томового виступу тут у коментарях.
Advertisements
Опубліковано у Практика PR. Додати до закладок постійне посилання.

9 Responses to Том Форемскі: Сьогодні кожна компанія – це медіа-компанія

  1. yaroslav hordiyevych коментує:

    Дякую за репортаж! Я посилався на Тома і його некролог традиційному релізу, коли писав CRT про роль нових медіа. Також в коменті до одного з попередніх постів я запитував, як побудована база піар-знань в Майкрософті на яку ви посилались – чи це внутрішня вікі? чи просто затверджені "нагорі" інструкції?Сподіваюсь, відповідь на коммент прийде на мейл 🙂

  2. Владимир коментує:

    >> Авторитетний "гейткіпер", рекомендація третьої сторони – все це залишається квінтесенцією PR
    Я давно говорю о том, что рекомендации третьей стороны куда важнее прямой рекламы. Оказывается, что не будучи специалистом в рекламе, я прав 🙂

  3. Yaryna коментує:

    Володимире, один мій знайомий журналіст-аналітик, який прийшов у PR, сказав: підозрюю, тут головне – це здоровий глузд. І це абсолютно правильно, принаймні 50% всього PR – це здоровий глузд. Решта – технології і навички.
     
    Ярославе, дякую, що нагадав про питання. Я про це хотіла написати окремий пост – після конференції якраз буде хороший привіт це зробити. Але, якщо дуже цікаво, можу написати окремо в листі.

  4. Yaryna коментує:

    Володимире, один мій знайомий журналіст-аналітик, який прийшов у PR, сказав: підозрюю, тут головне – це здоровий глузд. І це абсолютно правильно, принаймні 50% всього PR – це здоровий глузд. Решта – технології і навички.
     
    Ярославе, дякую, що нагадав про питання. Я про це хотіла написати окремий пост – після конференції якраз буде хороший привіт це зробити. Але, якщо дуже цікаво, можу написати окремо в листі.

  5. yaroslav hordiyevych коментує:

    дочекаюсь посту :)а комменти так і не ходять…

  6. Olga коментує:

    Конспект для PR-ників порадував, оскільки я знайшла в ньому підтвердження свого давнього ставлення до соціальних медіа – вони навряд чи колись замінять за ступенем та авторитетністю впливу традиційні!

  7. Yaryna коментує:

    Ольго, одне іншого не виключає. Том Форемскі – дуже активний пропонент соціальних медіа, і для деяких аудиторій вони справді дуже авторитетні, і таки забирають аудиторію у преси. Інакше тиражі друкованих видань би не падали так стрімко, як це відбувається на Заході, і штат газети би повально не скорочували. Нам як фахівцям з комунікації треба знаходити правильний мікс інструментів для кожного конкретного випадку.
     
    Ярославе, скоро буде нова версія, там буде все веселіше. Вчора і сьогодні мала ексклюзивну нагоду зазирнути в майбутнє – і мені дуже подобається. Сподіваюся, будете на Блогкемпі? 😉

  8. Olga коментує:

    Ярино, щодо правильного балансу використовуваних інструментів – згодна з Вами на 100%.

  9. yaroslav hordiyevych коментує:

    веселіше – це добре!наразі не знаю, минулорічний блогкемп я банально проспавздається, на цей реєстрацію теж пропустив

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s