Що таке PR-стратегія?

На днях спілкувалися з PR-агентством з приводу розробки PR-стратегії. Агентство пропонує такий алгоритм:
1. Бриф, отримання вихідних даних
2. Колективний брейнсторм, на якому генерується список ідей
3. Клієнт самостійно обирає ідеї, які йому подобаються
4. Агентство формує із цих ідей план дій.
 
У мене виникла велика проблема із п. 3. В моєму розумінні, вибір ідей із нагенерованого за 2 години списку – це не формування стратегії. Це – шоппінг. Стратегія – це цілісний підхід, у якому є місце для імпровізації та змін, але немає можливості вільно виймати і вставляти якісь елементи. За стратегією має стояти центральна ідея чи об’єднуюча логіка, і тактичні кроки повинні працювати на цю ідею і за цією логікою. Більше того, вибір і послідовність тактичних кроків зумовлюється міркуваннями доцільності та ефективності в рамках поставлених цілей та загальної стратегічної ідеї.
 
Тому я попросила агентство, щоб вони самі, використавши нагенеровані тактичні ідеї, сформували мастер-план, об’єднаний стратегічною доцільністю. В цьому, по-моєму, і полягає основна додана вартість агентства, за яку клієнт платить гроші. Нагенерувати список не так складно. А сформувати логіку комунікаційного процесу – зовсім інша справа.
 
А що ви маєте на увазі, коли говорите "PR-стратегія"?
Advertisements
Опубліковано у Практика PR. Додати до закладок постійне посилання.

9 Responses to Що таке PR-стратегія?

  1. Vlad коментує:

    я абсолютный 0 в PR, но мне кажется, что клиент и компания должны вместе путем того же брейншторма выработать стратегию и курс предоставляемой услуги. Клиент же лучше знает свою компанию, сильные и слабые стороны, а PR-агенство лучше знает как преподнести плюсы и вывернуть минусы в лучшую сторону. Но я могу ошибаться. Это мое субьективное мнение

  2. Yaryna коментує:

    Влад, дякую за коментар, ви – перший!
     
    Звичайно, можна випрацьовувати стратегію таким чином, тільки для чого тоді агентство? Ми оплачуємо його послугу – розробку стратегії, і надаємо для цього всю необхідну інформацію і зворотній зв’язок. Сильна сторона агентства – його погляд "збоку" і досвід аналогічних розробок для інших клієнтів. Неправильно, коли агентство робить тільки 50% роботи, але хоче 100% оплати.

  3. Бабич коментує:

    Ярына, как по мне, стратегия это всё-таки прерогатива компании инициатора активностей. Никто другой не может видеть то, каким путём должна двигатся компания. В тоже время соглашусть, что шопинг идей это не взвешенный подход к планированию. Тут лучше заставить агентство из нагенерированых идей выстроить несколько полноценных тактик, которые бы соответствовали основным постулатам стратегии. И тут можно уже вибирать.

  4. Yaryna коментує:

    Євгене, неймовірно рада бачити Вас тут, дякую, що читаєте!
     
    В компанії не завжди є компетенція і ресурси, щоб формувати PR-стратегію. У моєму випадку ідеться про другий варіант, і не про стратегію в цілому, а про окреме комунікаційне завдання, тим не менш, дуже важливе для компанії. А з першим варіантом теж не бачу нічого поганого: якщо в агентства (чи, радше, консультанта) є прямий доступ до керівників компанії та вичерпної інформації, то це нічим не гірше, ніж написання стратегії своїми силами. Ви недавно писали стратегію – правда ж, солідний шматок роботи? І специфічний: треба осмислити велику кількість інформації, поставити цілі, згенерувати ідеї щодо того, як їх втілити, а тоді ще й розпланувати все на рівні тактичних кроків. Далеко не кожному PR-нику це під силу. Інша справа, що компанія повинна керувати процесом розробки – від надання коректних вхідних даних – до предметного зворотнього зв’язку – і потім цю стратегію "купити" чи прийняти.

  5. yaroslav hordiyevych коментує:

    PR-стратегія – це веселе розпивання кави над фоліантами з CIPR :)Тобто в даному випадку агенція воліє віддати вибір стратегії клієнту і, відповідно, збирається бути лише підрядником по тактичних завданнях?

  6. Yaryna коментує:

    Ярославе, дуже влучно! 🙂
     
    Виходить, що так. Насправді так багато агентств пише у переліку послуг, що вони вміють робити стратегії, і так мало насправді щось вміє робити у цьому напрямку! Як завершиться процес розробки, напишу про результат.
     
    (Все-таки відновили своє Windows Live ID 🙂 !)

  7. yaroslav hordiyevych коментує:

    ні, завів новий еккаунт – але так і не зміг подолати настройки профілюя – ламер!і коменти на мейл чомусь не ходять 😦

  8. Unknown коментує:

    Ярино, насправді не таке вже і складне питання.ПР-стратегія (якщо ми говоримо про роботу агенції) – це системно викладене в письмовому вигляді бачення агенції, як вирішувати ваші бізнес та PR-цілі. Документ, що відповідає поточному станові вашої компанії, і є закінченим продуктом – його можна коментувати, доробляти – але в будь-якому разі це база для вироблення конкретного плану дій із конретними заходами та інструментами, і навіть таймінгами (звісно, в самій стратегії їх не вказують).Ніби так. Якщо агенція пропонує Вам брейншторм та вибір ідей – все просто. They’re just trying to sell You Your own ideas. Зовсім по-пєлєвінськи – почути, чого Ви хочете, і продати Вам потім це. Звісно ж, Ви погодитесь – адже це Ваші ідеї (я не маю на увазі персонально Вас, просто багато на ринку справді таких клієнтів, хто чує лише себе; от агенції і адаптуються).

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

w

З’єднання з %s