Про вартість ідей для замовника і для розробника

Напевне, ніхто не сперечатиметься, що у PR первинною є ідея. Необов’язково в рекламному розумінні. Це може бути ідея, як застосувати нестандартний канал для донесення повідомлень. Або ідея, як переконливо сформулювати повідомлення так, щоб із ним погодилися навіть скептики. На PRWeb’і Євген Бабич описує ситуацію, яка є дуже симптоматичною щодо того, як у нас ставляться до ідей: ті, хто їх створює, схильні їх переоцінювати, ті, хто їх купує – схильні їх недооцінювати.
 
Нещодавно відбулося засідання комітету UAPR з питань етики, де обговорювалися "найкращі практики" проведення тендерів на PR-обслуговування. Показово, що прийшли, переважно, представники агентств. І одним із найболючіших питань було якраз те, наскільки агентства готові "дарувати" свої ідеї клієнтові. Адже практично всі агентства мають за плечима абсурдну ситуацію, коли їхня ідея "виграла" в тендері, а агентство – програло.
 
Що ж відбувається, коли агентство приходить до потенційного клієнта з ідеєю? Іноді клієнтові подобається ідея, але не подобаються люди, з якими доведеться працювати. Або не влаштовують фінансові умови. Або навіть сама ідея спочатку не подобається, але вона відкладається в пам’яті і потім, в іншому контексті, стає привабливою… Що робити тоді? Звичайно, є спокуса просто використати цю ідею – зрештою, її вже було озвучено, і ідеї витають у повітрі, і ми її трохи змінили. Логічно, що автори ідей можуть ображатися.
 
А, з іншого боку, доводилося чути від агентств стільки однотипних ідей (наприклад, давайте проведемо прес-конференцію і запросимо туди представників профільного міністерства), що потім попробуй доведи, хто насправді автор… Якщо ідея неоригінальна, то на авторство, мабуть, має претендувати її перший автор. Наприклад, Айві Лі створив формат прес-релізу більше як 100 років тому. Всі інші просто повторювали вже готовий формат.
 
До чого це я? До того, що інтелектуальну власність і авторське право шанувати треба. Але і захищати його теж треба. Піарники, не даруйте своїх ідей, не знецінюйте своєї праці! Втілювати їх у життя може багато людей, а от створювати їх – набагато менше. Але і переоцінювати своїх ідей теж не варто. А от як знайти розумну межу в цій ситуації? Як ви гадаєте?
Advertisements
Опубліковано у Uncategorized. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

w

З’єднання з %s